Kupno używanego samochodu #2

Reguła Federalnej Komisji Handlu (FTC) wymaga, aby dealerzy wyświetlali przewodnik dla kupujących w każdym używanym samochodzie, który oferują do sprzedaży, i aby przekazali go nabywcom po sprzedaży. Obejmuje to lekkie samochody dostawcze, lekkie ciężarówki, samochody demonstracyjne i samochody seryjne. Demonstranci to nowe samochody, które nie są własnością, nie są dzierżawione lub nie są używane jako wypożyczalnie, ale zostały obsadzone przez personel dealera. Samochody objęte programem są pojazdami o niskim przebiegu, bieżącym modelu pojazdu, które powróciły z krótkoterminowych umów najmu lub dzierżawy. Przewodniki dla kupujących nie muszą być zamieszczane na motocyklach i większości pojazdów rekreacyjnych. Każdy, kto sprzedaje lub oferuje na sprzedaż mniej niż sześć samochodów rocznie, nie musi publikować Przewodnika dla kupujących.

 

Przewodnik dla kupujących mówi:

 

główne systemy mechaniczne i elektryczne w samochodzie, w tym niektóre z głównych problemów, na które powinieneś zwrócić uwagę;

czy pojazd jest sprzedawany „tak jak jest” lub z gwarancją;

jaki procent kosztów napraw sprzedawca zapłaci w ramach gwarancji;

aby otrzymać wszystkie obietnice na piśmie;

poprosić o sprawdzenie samochodu przez niezależnego mechanika przed zakupem;

aby uzyskać raport historii pojazdu i odwiedzić stronę ftc.gov/usedcars, aby uzyskać informacje o tym, jak uzyskać raport historii pojazdu, jak sprawdzić informacje o bezpieczeństwie i inne tematy;

prosić o hiszpański przewodnik dla kupujących, jeśli sprzedaż prowadzona jest w języku hiszpańskim;

dane kontaktowe sprzedawcy, w tym dane kontaktowe do reklamacji; i

pamiętać: wypowiedziane obietnice są trudne do wyegzekwowania.

 

Zachowaj Przewodnik dla kupujących w celu uzyskania referencji po sprzedaży.

 

Maine i Wisconsin są zwolnione z przepisów dotyczących samochodów używanych FTC. Stany te wymagają od dealerów wyświetlenia innej wersji Przewodnika dla kupujących.

 

Gwarancje

 

Kupując używany samochód od dealera, Przewodnik musi odzwierciedlać wszelkie negocjowane zmiany w zakresie gwarancji. Staje się częścią Twojej umowy sprzedaży i zastępuje wszelkie przeciwne postanowienia. Na przykład, jeśli Przewodnik dla kupujących mówi, że samochód jest objęty gwarancją, a umowa mówi, że samochód jest sprzedawany „tak jak jest”, sprzedawca musi udzielić gwarancji opisanej w Przewodniku.

Jak jest – bez gwarancji sprzedawcy

 

Kiedy sprzedawca oferuje pojazd „taki jaki jest”, należy sprawdzić pole obok „Jak jest – brak gwarancji sprzedawcy” w Przewodniku dla kupujących. Jeśli pole jest zaznaczone, ale sprzedawca obiecuje naprawić pojazd lub anulować sprzedaż, jeśli nie jesteś zadowolony, upewnij się, że obietnica jest podana w Przewodniku dla kupujących. W przeciwnym razie możesz mieć problemy ze sprawieniem, by krupier dotrzymał słowa. Niektóre stany – Connecticut, Hawaje, Kansas, Maine, Maryland, Massachusetts, Minnesota, Mississippi, New Jersey, Nowy Meksyk, Nowy Jork, Rhode Island, Vermont, Zachodnia Wirginia i Dystrykt Kolumbii – nie pozwalają „tak jak jest” sprzedaż wielu używanych pojazdów.

 

Luizjana, New Hampshire i Waszyngton wymagają innych ujawnień niż te w Przewodniku dla kupujących, aby stworzyć prawidłową sprzedaż „tak jak jest”. Jeśli dealer nie przedstawi odpowiednich informacji na temat stanu, sprzedaż nie jest „taka jaka jest”. Aby dowiedzieć się, jakie ujawnienia są wymagane do sprzedaży „jak jest” w twoim stanie, skontaktuj się ze swoim prokuratorem generalnym.

Domniemane gwarancje

 

Przepisy prawa stanowego nakładają na dealerów osoby odpowiedzialne, jeśli sprzedawane przez nich samochody nie spełniają rozsądnych norm jakości. Zobowiązania te są nazywane dorozumianymi gwarancjami – niewypowiedziane, niepisane obietnice od sprzedającego do kupującego. Jednak dealerzy w większości stanów mogą użyć słów „tak jak jest” lub „z wszystkimi wadami” w pisemnym powiadomieniu kupujących, aby wyeliminować domniemane gwarancje. Nie ma określonego okresu dla domniemanych gwarancji.

 

Jeśli masz pisemną gwarancję, która nie obejmuje twoich problemów, nadal możesz mieć gwarancję poprzez domniemane gwarancje. Dzieje się tak dlatego, że gdy sprzedawca sprzedaje pojazd z pisemną gwarancją lub umową serwisową, domniemane gwarancje są uwzględniane automatycznie. Dealerzy nie mogą usunąć tej ochrony, jeśli udzielą pisemnej gwarancji. Wszelkie ograniczenia dotyczące dorozumianej gwarancji muszą być zawarte w pisemnej gwarancji.

Implied Warranty of Merchantability

 

Najczęstszym rodzajem dorozumianej gwarancji jest gwarancja wartości handlowej: sprzedawca obiecuje, że produkt oferowany do sprzedaży zrobi to, co powinien. To, że samochód będzie działał, jest przykładem gwarancji na sprzedawalność. Ta obietnica dotyczy podstawowych funkcji samochodu. Nie obejmuje wszystkiego, co może pójść źle.

 

Awarie i inne problemy po sprzedaży nie dowodzą, że sprzedawca naruszył gwarancję wartości handlowej. Naruszenie ma miejsce tylko wtedy, gdy kupujący może dowieść, że wada istniała w momencie sprzedaży. Problem występujący po sprzedaży może być skutkiem wady, która istniała w momencie sprzedaży lub nie. W rezultacie odpowiedzialność dealera ocenia się indywidualnie dla każdego przypadku.

Domniemana gwarancja przydatności do określonego celu

 

Gwarancja przydatności do określonego celu ma zastosowanie, gdy kupujesz pojazd w oparciu o poradę dealera, że ​​jest odpowiedni do określonego zastosowania. Na przykład sprzedawca, który sugeruje zakup określonego pojazdu do holowania przyczepy, obiecuje, że pojazd będzie odpowiedni do tego celu.

Pełna i ograniczona gwarancja

 

Dealerzy mogą oferować pełną lub ograniczoną gwarancję na wszystkie lub niektóre z systemów lub komponentów pojazdu. Najczęściej używane gwarancje na samochód są ograniczone, a ich zasięg jest różny. Pełna gwarancja obejmuje następujące warunki:

 

Każdy, kto jest właścicielem pojazdu w okresie gwarancyjnym, jest uprawniony do serwisu gwarancyjnego.

Usługi gwarancyjne będą świadczone bezpłatnie, w tym usunięcie i ponowne zainstalowanie systemu objętego usługą.

Masz wybór wymiany lub pełnego zwrotu pieniędzy, jeśli dealer nie może naprawić pojazdu lub systemu objętego ubezpieczeniem po rozsądnej liczbie prób.

Musisz tylko powiedzieć sprzedawcy, że do jego uzyskania niezbędna jest obsługa gwarancyjna, chyba że sprzedawca udowodni, że uzasadnione jest wymaganie od ciebie więcej.

Domniemane gwarancje nie mają ograniczeń czasowych.

 

Jeśli którekolwiek z tych oświadczeń nie ma zastosowania, gwarancja jest ograniczona.

Dodaj komentarz